Radioen

On air

De Moien  |  Moiespanorama

play_arrow Live
arrow_back_ios

100komma7.lu

100komma7.lu

/ Der Aude Legrand hir kuriéis Konscht

"C'est l'histoire d'un chat qui porte des souliers à minoux"

Der Aude Legrand hir kuriéis Konscht

D'Aude Legrand verschafft an hirer Konscht hir Erënnerungen, sëtzt sech ausernee mat Blessuren, mat Grenzen, an dëst onerwaart poetesch. D'Lara Bousch ass mat hir duerch hir Ausstellung an der Galerie Dominique Lang, also an der Gare Dudelange-Ville, gaangen.

auto_stories

3 min

D'Aude Legrand ass eng lëtzebuergesch Kënschtlerin mat franséische Wuerzelen. An de Skulpturen, Installatiounen a Fotografië vun der 33 Joer jonker Fra stécht vill Perséinleches. Als Konschttherapeutin ass si faszinéiert vun der Psychoanalys a schäfft doranner fir hir Konscht.

"Je voulais vraiment faire ressortir la douceur de l'enfance avec des questionnements effectivement d'adulte et des réflexions sur l'évolution, sur l'enfance, sur la compréhension. Des phénomènes qui ont pu se passer pendant l'enfance, c'est pour ça que tout le monde peut s'y retrouver parce qu'au final c'est par où on est tous passé."

Foto: Mike Zenari

D'Ausstellung heescht, "C'est l'histoire d'un chat qui porte des souliers à minoux." Dëse loufoque Saz huet och e gewëssen Hannergrond, deen d'Aude Legrand eis erkläert huet:

- "C'est une histoire que mon papa me racontait quand j'étais petite pour m'endormir, mais en fait ce n'est pas une histoire, c'est une phrase. En fait je me suis rendue compte plus tard que l'histoire c'est juste cette phrase et il l'étirait, il l'étirait, jusqu'à ce que je m'endorme."

- "Et toi, tu en fais maintenant ton histoire?"

- "Exactement!"

Dat eegent Liewen opschaffen

Dat Ganzt gläicht engem psychologesche Prozess, bei deem d'Aude Legrand Themen aus hirem Liewe verschafft. Dobäi bleiwen hir Aarbechten ëmmer waarm, liicht zougänglech an ästhetesch. Wéi d'Aude Legrand seet: et kann een a sech goen, an awer och gutt mat sech sinn.

"On a une blessure qui est assumé et qui se quérit aussi d'elle-même. Qui a été caressée par tout le processus de l'exposition et de tout ce qui a été mis en place dans les autres pièces et ici maintenant voilà elle est là, elle est réelle, elle est vraie et elle a le droit d'exister effectivement, elle a le droit de guérir. Elle a le droit d'exister en tant que souffrance aussi."

D'Aude Legrand schafft mat Beiewuess, Blatgold, Bëtong, Gesammeltem a Géigestänn aus hirer Vergaangenheet. D'Blatgold ass en Element, dat ëmmer erëmkënnt.

Foto: Mike Zenari10

Si setzt et a wéi eng Plooschter iwwer engem Gipsofdrock vun engem ofgeschniddene Fanger, dee guer net grujeleg, mee éischter douce ausgesäit. Oder och un der Bannesäit vun Eeërschuelen, déi iwwer de Buedem verdeelt sinn. D'Kënschtlerin verwandelt eng Blessur, oder eppes Einfaches, an eppes wat geheelt a wäertvoll ass.

"On dépose délicatement la feuille d'or parce que c'est quelque chose de très fragile et après on vient avec un pinceau, la fixer. Donc c'est vraiment une technique, voilà, qui n'est pas facile et en même temps vraiment très délicate qui doit se pratiquer comme une caresse."